Vragen? Neem contact met ons op!

Wat is er mogelijk met Offerteflow?.

Wat is een flow?

Een "flow" is een gestructureerde pagina waar al jouw producten of diensten overzichtelijk worden weergegeven en op maat kunnen worden samengesteld door jouw bezoeker. Het biedt jouw bezoekers de mogelijkheid om in één oogopslag alle beschikbare opties te bekijken en deze naar hun eigen wensen aan te passen. Stel je voor dat je een aannemer bent die een breed scala aan diensten aanbiedt. Met Offerteflow heb je de vrijheid om eenvoudig en onbeperkt flows te creëren, waardoor jouw klanten een nauwkeurige prijsopgave kunnen ontvangen voor diverse werkzaamheden, zoals het installeren van zonnepanelen, het plaatsen van een dakkapel, het stucen van muren, het leggen van een tegelvloer, het bouwen van een muur, het ontwerpen van een tuin, en zelfs voor het plannen van een kappersafspraak of een onderhoudsbeurt voor de auto. Offerteflow is veelzijdig inzetbaar en geschikt voor vrijwel alle sectoren binnen alle branches.

Stappen

In elke 'flow' kunnen onbeperkt stappen worden toegevoegd. Bij elke stap kan tekst worden toegevoegd om jouw klant te begeleiden bij het maken van keuzes. Door stap voor stap door de flow te navigeren, blijft het proces duidelijk en overzichtelijk voor jouw klant.

Opties

Per stap kan je een onbeperkt aantal opties toevoegen. Personaliseer de opties met jouw voorkeuren:

  • Foto's en tekst

    Foto's en tekst: Help jouw klanten bij het maken van beslissingen door een duidelijke omschrijving en foto's van jouw producten en/of diensten te uploaden. Dit maakt het kiezen van de juiste optie in deze stap eenvoudiger.

  • Prijs zichtbaar/onzichtbaar

    Door het invullen van twee prijzen (één die je laat zien aan jouw klant en één die alleen voor jou zichtbaar is) heb je direct een overzicht wat jouw winst zal zijn op deze flow.

  • Prijzen verbergen?

    Wil je liever niet dat al je prijzen zichtbaar zijn op het internet, kies dan voor de optie “Prijzen niet tonen”. Jouw klanten kunnen nog steeds soepel door de flow navigeren zonder de prijzen te zien, terwijl jij een volledig overzicht hebt van alle ingevulde opties, inclusief de prijzen.

  • Condities koppelen

    Door condities te verbinden aan opties, kun je bepaalde opties verbergen of juist tonen op basis van eerdere keuzes. Zo kun je bijvoorbeeld alleen de optie "Triple glas" tonen als jouw klant eerder heeft gekozen voor een draai-kiepraam én een kunststof kozijn. Dit maakt de flow nog meer afgestemd op de specifieke behoeften van jouw klant.

  • Stap 1
    Vul aantal vierkante meters in

    Mijn muur is: 100 m2

  • Stap 2
    Kies soort stucwerk
    • Sierpleister à 15 euro per m2
    • Spachtelputz à 17,50 euro per m2
    • Glad à 20 euro per m2
  • Stap 3
    Behang?
    • Ja, glasvlies behang à 9 euro per m2
    • Ja, renovlies behang à 7 euro per m2
    • Nee, ik wil geen behang
  • Totaal

    100 m2 x 20 euro stucwerk glad = 2.000 euro
    100 m2 x 9 euro behang glasvlies = 900 euro
    -------
    Totaal: 2.900 euro

Prijs berekeningen toevoegen

De prijzen van opties kunnen automatisch worden berekend op basis van de keuzes in andere stappen. Zoals weergegeven in de tabel, doorlopen klanten de volgende stappen:

  • In deze flow kan stuc- en behangwerk samengesteld worden
  • In stap 1 wordt de klant gevraagd om het aantal vierkante meters in te vullen. De klant vult 100 m2 in.
  • In stap 2 kiest de klant het gewenste type stucwerk. De klant kiest voor glad stucwerk à 20 euro per m2
  • In stap 3 kiest de klant voorkeur voor behang. De klant kiest voor glasvlies behang à 9 euro per m2
  • De totale kosten van al deze opties bedragen samen 2.900 euro.

Plaatsen op website of delen via link

Elke flow is heel eenvoudig te plaatsen op vrijwel elke website. Ook kan je de flow delen door middel van een link. Handig als je deze wilt versturen via e-mail of Whatsapp.

Jouw eigen dashboard

In jouw persoonlijke dashboard heb je een overzicht van ingevulde flows, evenals de flows die nog in behandeling zijn en in welke stap ze zich bevinden. Zo kun je gemakkelijk zien op welk punt jouw klanten afhaken, waardoor je deze stap kunt verbeteren door bijvoorbeeld duidelijkere foto's en/of tekst toe te voegen. Op deze manier kun je elke stap optimaliseren en meer volledig ingevulde flows ontvangen.